Vartotojo patirtis, emocija ir pardavimų skatinimas kitaip.

Namai/Rinkodara/Vartotojo patirtis, emocija ir pardavimų skatinimas kitaip.

Vartotojo patirtis, emocija ir pardavimų skatinimas kitaip.

“M&M’s”, “Jaguar” ir “Mastercard” siekia tiesioginio ryšio su vartotojais.

Vartotojai vis dažniau ir dažniau naudoja reklamų blokatorius (ad blockers), perjungia kanalą prasidėjus reklamai ir vis dažniau vengia tradicinės reklamos. Lengva suprasti, kodėl „Jaguar“, „Absolut“, „Mastercard“ ir dar daug kitų žinomų prekinių ženklų naudoja patirties rinkodarą (experiential marketing). Ji (patirties rinkodara) gali sukurti tiesioginį ryšį ir prasmingesnį santykį su vartotojais.

Raja Rajamannar („Mastercard“ rinkodaros vadovas), kuris jau keletą metų yra pakeitęs savo rinkodaros strategiją, siekdamas sutelkti vartotojo dėmesį į patirtį, sako, kad: „Darosi vis sunkiau būti sėkmingam naudojant tradicines reklamos priemones. Kadangi potencialus klientas yra vis labiau užimtas, o vartotojo dėmesio sutelkimas mažėja ir artėja prie auksinės žuvelės lygio – 6 sekundžių, tampa vis sunkiau sudominti klientą“. Čia atsiranda patirties rinkodara (experiential marketing). Idealiu atveju patirties rinkodara turėtų veikti taip: 1) vartotojas susiduria su prekės ženklo patirtimi; 2) vartotojui patirtis patinka ir apie tai nori paskelbti savo socialiniuose kanaluose (kur žinutė pasieks dar daugiau žmonių); 3) prekės ženklui vartotojas suteiks savo kontaktinę informaciją ir bus labiau linkęs pirkti minėtą prekės ženklą.

“Rinkodaros specialistai sutaria, kad lojalumą sukuria prekės ženklo patirtis.” – „Freeman“ rinkodaros vadovas, Chrisas Cavanaughas.

“Tai ką tradicinė reklama turi daryti savaites, mėnesius ar metus, mes galime padaryti per akimirką “, – sako Bryanas Icenhoweris, „WME | IMG‘s“ agentūros prezidentas. „WME | IMG‘s“ dirba su tokiais prekių ženklais kaip „Marriott“, „Metro“ ir „Budweiser“. Patirtis yra unikalus, greitas ir efektyvus būdas didinti prekės ženklo žinomumą, naudojant vientisą ryšį su vartotojais. Tai gali apimti visus penkis žmogaus pojūčius (regą, klausą, lytėjimą, skonį ir uoslę), o taip pat ir emocijas, kurie bendrai sudaro ilgalaikius vartotojo prisiminimus, o tai skatina lojalumą.

“Rinkodaros specialistai sutaria, kad lojalumą sukuria prekės ženklo patirtis.”, – aiškina „Freeman“ rinkodaros vadovas, Chrisas Cavanaughas. Nustatyta, kad beveik 60 procentų rinkodaros vadovų nurodo, kad vertina prekės ženklo patirtį dėl gebėjimo kurti nuolatinį santykį su tiksline auditorija. Devyni iš dešimties respondentų teigia jaučiantys, kad prekės ženklo patirtis užtikrina stiprią vartotojo sąveiką ir įtikinamą prekės ženklo įtraukimą. Daugiau nei du trečdaliai respondentų sutinka, kad ši priemonė yra veiksmingas būdas pasiekti savo verslo tikslus. Taip pat Chrisas Cavanaughas priduria, kad naudojant augumentinę realybę (augumented reality) ir skaitmeninę rinkodarą galima dar labiau išplėsti prekės ženklo patirtį ir padidinti potencialių klientų srautą, prekės ženklo lojalumą, pardavimus, o taip pat netgi leisti klientui jaustis labiau vertinamu.

“Ne viskas gali būti 100% kiekybiškai įvertinta. Ta mažytė šypsena, kurią suteikiate vartotojui – tai svarbu.” – „Mastercard“ rinkodaros vadovas, Raja Rajamannar.

Tai kaip rinkodaros specialistai vertina vartotojų patirtį, labai skiriasi priklausomai nuo prekės ženklo. Kai kurie, kaip „Mastercard“ ar „American Express“, turi prieigą prie specifinių vartotojų duomenų (t. y. pirkimo įpročių), todėl jie gali gauti daugiau informacijos ir vartotoją įsivertinti skirtingais pjūviais. Tačiau dauguma sutinka, kad vartotojų patirties vertinimas tapo lengvesnis, todėl jis yra vis patrauklesnis rinkodaros specialistams.

Štai gegužės mėnesį “M&M’s” rinkai paruošė naują karamelės skonį ir jį pristatė Niujorko “Times Square” panaudojant augumentinę realybę (augmented reality). “M&M’s” transformavo dešimtis reklaminių iškabų į vadinamąją “M&M’s ARcade” – “M&M’s” AR (augumentinės realybės) arkadą, kurią žmonės galėjo pasiekti savo mobiliaisiais telefonais. Šią kampanija išbandė 26000 “Times Square” praeivių jau pirmąją dieną. Twitter socialiniame tinkle “M&M’s” grotažymė #UnsquareCaramel buvo panaudota daugiau nei 2200 kartų, o tai “uždirbo” daugiau nei 6 milijonus socialinių tinklų parodymų. Per socialinius tinklus ir žiniasklaidos priemones prekinis ženklas susilaukė 147 milijonų parodymų, o per visą laikotarpį galima pasidžiaugti 466 milijonais parodymų.

“M&M’s” pastangos yra tik vienas iš pavyzdžių, kaip prekės ženklai bando pasiekti jų sukurto turinio dalijimąsi socialiniuose tinkluose. Tas faktas, kad vartotojai norėdami pamatyti ar išbandyti sukurtą turinį turi pasinaudoti telefonu, leidžia prekiniam ženklui daug lengviau pasiekti jų kuriamos žinutės dalijimąsi.

Anot “Mastercard” rinkodaros vadovo Raja Rajamannar – rinkodara vis dar nėra tikslus mokslas. Ne viskas gali būti 100% kiekybiškai įvertinta, ta mažytė šypsena, kurią suteikiate vartotojui – tai svarbu.

Taigi neužtenka tik parodyti savo kuriamą produktą naudojant standartines reklamos priemones – vartotojui reikia emocijų. Augumentinė arba virtualioji realybė vartotojo įspūdį ir įsitraukimą gali dar labiau sustiprinti.

Daugiau informacijos apie augumentinę realybę: http://www.realitytechnologies.com/augmented-reality

By | 2017-11-21T21:28:02+00:00 lapkričio 15th, 2017|Rinkodara|0 komentarų

Komentuoti

%d bloggers like this: