Penkios pagrindinės kryptys, kurios formuos socialinę mediją 2018 metais.

Namai/Rinkodara/Penkios pagrindinės kryptys, kurios formuos socialinę mediją 2018 metais.

Penkios pagrindinės kryptys, kurios formuos socialinę mediją 2018 metais.

Naujų metų pradžioje tikrai netrūksta prognozių įvairiose srityse, taip pat ir rinkodaroje. Prognozės padeda supaprastinti sprendimo priėmimą, kur investuoti savo laiką ir pinigus. Taigi, apžvelgsime šių metų socialinių medijų tendencijas ir pagrindines kryptis, kad būtų paprasčiau suprasti, kaip elgtis. Išanalizavome pasaulinius duomenis, apklausų rezultatus ir analitikų ataskaitas (prieinamas internete) ir pateikiame penkias didžiausias tendencijas į kurias, manome, verta atkreipti dėmesį 2018 metais.

Investicijų į socialines medijas grąžos evoliucija

Visi (viliamės), rinkodaros specialistai tikisi verslo rezultatų iš socialinių tinklų. Komentarų, pasidalinimų ar “patinka” paspaudimų (Comments, shares and likes) skaičius neparodo tikrosios vertės, kurią socialiniai tinklai suteikia verslui. Šių mažos vertės, siauro matymo ir “tuštybių” metrikų (matavimų) žlugimas buvo nuspėjamas jau daugelį metų, tačiau 2018 metais, tikėtina, galiausiai įsitikinsime, kad permainos šių metrikų svarboje galiausiai vyksta.

Taigi, rinkodaros specialistai turi iš naujo apsvarstyti savo metrikas, nes socialinių medijų strategijos ir griežti IG (investicijų grąžos) skaičiavimai užfiksuoja tik dalį, socialinės žiniasklaidos / socialinių tinklų, vertės.

Kaip tuo pasinaudoti? Investuokite į veiklą, kurią galite įvertinti. Nustatykite paprastus tikslus (padidinti renginių lankomumą, padidinti klientų lojalumą ir pan.). Socialinius tinklus naudokite kaip tiltą tarp socialinės veiklos ir tiesioginių pardavimų.

Mobilumas – jėga socialinės televizijos augimui

Talpindami nuotraukas ar vaizdo įrašų turinį socialiniuose tinkluose, prekiniai ženklai tapo leidėjais ir turinio kūrėjais. Tačiau 2018 metais socialiniai tinklai prekinius ženklus skatins tapti transliuotojais, kadangi šiuo metu vis labiau populiarėja tiesioginės transliacijos socialiniuose tinkluose. Tiesioginių transliacijų tipo turinys nebus priimtinas kiekvienam verslui. Tačiau daugeliui veiklų sričių tai atvers novatoriškus socialinės reklamos formatus ir naujų drąsių būdų įtraukti socialinių tinklų auditorijas.

Kaip tuo pasinaudoti? Apjunkite paieškos variklio optimizavimą (search-engine optimization) ir “Facebook Live”. Kai Jūsų tiesioginė transliacija bus baigta, “Facebook” vaizdo įrašus indeksuos ir “Google”. Taikykite plačios apimties raktinius žodžius ir įtraukite teksto santrauką po vaizdo įrašu, kuriuos galėtų pasiekti “Google”.

Pasitikėjimas mažėja, nors peržiūrų skaičius didėja

Remiantis Edelmano pasaulinio vartotojų pasitikėjimo tyrimo duomenimis, vartotojų pasitikėjimas žiniasklaida, akademikais, vadovais ir vyriausybe 2017 metais pasiekė istoriškai žemą lygmenį. Pasitikėjimo mažėjimas pagrindinėmis institucijomis turi įtakos tiek verslui, tiek vartotojams. Kadangi pasitikėjimas valdžia mažėja, vartotojai kreipiasi į patikimą ir pažįstamą šaltinį: vienas kitą. 2018 metais, tikėtina, kad bus einama į siauresnes įtakos sferas, kur klientų pasisakymai, įtakos teikėjai (influencers) ir darbuotojų lojalumas bus svarbesni nei bet kada anksčiau.

Kaip tuo pasinaudoti? Nustatykite ilgalaikius darbuotojų ir klientų skatinimo tikslus. Palaikymas arba skatinimas yra puikus būdas kovoti su mažėjančiais organiniais srautais (organic reach), o taip pat sukuria ir ilgalaikius ir žmogiškus santykius su klientais ir darbuotojais. Orientuokitės į ilgalaikį ir nuoseklų klientų ir darbuotojų skatinimą, o nesiekite greitai išaugusio organinio srauto (organic traffic) į savo socialines paskyras.

Susitikimas su dirbtiniu intelektu

Automatizavimas gali būti labai naudingas, tačiau dirbtinio intelekto strategijos turi būti orientuotos į tai, kad jos būtų žmogiškos, naudingos ir aktualios. Dirbtinis intelektas vis dar yra ateities tendencija, tačiau rinkodaros specialistai gali tikėtis apčiuopiamos naudos jau 2018 metais. Pavyzdžiui, “Facebook” išleido naują nuspėjamąją analizę, padedančią rinkodaros specialistams greičiau atlikti sprendimus bei pateikti įžvalgas. Taip pat, vaizdinės paieškos sistemos naudoja mašininį mokymąsi (machine learning), kad vartotojai vietoj raktinių žodžių naudojimo reikiamą informaciją galėtų surasti vaizdų pagalba. Ši technologija palengvins produktų paiešką norint apsipirkti internete.

Kaip tuo pasinaudoti? Sutelkite dėmesį į vieną iš keturių dirbtinio intelekto panaudojimo atvejų: 1) Socialinė komercija: padėti klientams ieškoti arba užbaigti pirkimus; 2) Klientų aptarnavimas: naudokite bendravimo automatizavimą (chat bots), kad sutaupytumėte laiko atsakinėjmui į dažniausiai užduodamus klausimus, taip galėsite daugiau laiko skirti santykiams su savo klientais kurti; 3) Turinio pristatymas: personalizuokite turinį socialinių tinklų auditorijoms priklausomai nuo jų interesų sričių; 4) Analitika: sumažinkite rankines ataskaitas ir naudokite nuspėjamąją analizę ar automatizuotus įrankius, kad greičiau gautumėte įžvalgas.

Socialinių duomenų realybė

Aptarėme įmonės santykį su socialinių tinklų vartotojais, ir matome, kad socialiniai tinklai 2018 metais žada daug. Tačiau organizacijoms reikės perskaičiuoti pastangas ir išteklius, reikalingus “socialinių tinklų pažadus” paversti tikslingomis įžvalgomis ir naudomis, kurias būtų galima panaudoti įmonės veikloje.

Kaip tuo pasinaudoti? Taikykite socialinius duomenis savo verslo iššūkiams. Socialiniai duomenys yra vertingas klientų pažinimo šaltinis – pasinaudokite tuo, kad padėtumėte išspręsti verslo problemas ar pateiktumėte atsiliepimų apie produkto kūrimą.

Taigi, norint pasinaudoti šiomis tendencijomis nebūtina stipriai rizikuoti. Pradėkite nuo mažų žingsnelių – investuokite į tendencijas, kurios labiausiai suderinamos su Jūsų dabartinėmis socialinės žiniasklaidos strategijomis. Atminkite, kad socialinė žiniasklaida yra tiesiogiai susijusi su Jūsų auditorija. Taigi, nesvarbu, kokią tendenciją pasirinksite ir kokia kryptimi eisite – svarbu, kad patenkintas klientas būtų pagrindinis Jūsų tikslas.

By | 2018-02-06T19:43:05+00:00 sausio 30th, 2018|Rinkodara|0 komentarų

Komentuoti

%d bloggers like this: